Kundtjänst

Kontakta kundtjänst

Telefon: 010-10 10 322
E-post: info@kudd.se

Postadress

Kudd AB
Frosterudsvägen 3
65350 Karlstad
Sverige

Öppettider Kundtjänst

Måndag-fredag: 09:00-17:00
Vi kommer att göra allt vi kan för att besvara ditt telefonsamtal. Vill du vara helt säker att nå oss rekommenderar vi att du skickar oss ett e-postmeddelande.

Returer

Returpolicy

Hos Kudd har du fri retur på din beställning. Vi erbjuder dock endast en fri returblankett per order. Det innebär att om du har beställt flera produkter och väljer att returnera dina produkter vid olika tillfällen så är det endast den första returen som är gratis. Nästa retur inom den beställningen sker på kundens egen bekostnad. Du kan returnera din beställning (inkl. reaartiklar) inom 30 dagar efter det att beställningen har levererats till leveransplatsen, förutsatt att produkten är i originalskick och har alla etiketter kvar. Varan måste vara i perfekt skick, den får inte ha använts, tvättats, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll.

Återbetalning

Du får din återbetalning genom samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du har returnerat din vara tills du får din återbetalning. Observera att det kan ta ytterligare några dagar under vår reaperiod. Så fort vi har hanterat din retur kommer du att automatiskt få en bekräftelse via e-post.

Använd vår returetikett

Vid retur e-postar du oss på info@kudd.se så e-postar vi dig en returetikett som du sedan klistrar på paketet. Vi rekommenderar starkt att du använder denna då vi på så sätt enkelt kan följa ditt paket tills det anländer till vårt lager. I den osannolika händelsen att ett paket försvinner eller skadas, så kommer du fortfarande att få din återbetalning.

Returneringsetiketten är giltig i 30 dagar efter att beställningen levererats till leveransplatsen. Om du inte mottog en returetikett i ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Kudd AB ansvarar ej för paket som skickas med en annan returetikett än den som bifogas av oss. Om du väljer att använda en annan speditör så är du själv ansvarig för paketet och dess produkter tills det anländer till vårt lager. Om du väljer att skicka tillbaka din retur med en annan speditör, meddela gärna vår kundtjänst i förväg via e-post info@kudd.se. Informera oss då om vilket ordernummer din retur gäller samt vilka produkter du skickar tillbaka.

Så här returnerar du

  1. Placera varan i dess originalförpackning.
  2. Fyll i retursedeln och lägg den i paketet.
  3. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
  4. Returnera paketet till ett DHL-ombud.
  5. Be alltid om kvitto med spårningsnummer, ifall det mot förmodan skulle hända något på vägen.

Reklamationer

Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har fått en skadad eller defekt vara, skicka genast en bild där vi tydligt kan se defekten och förklara felet. Skicka bilden till info@kudd.se så återkommer vi så fort vi bara kan.

Din reklamationsförfrågan måste göras genast när du upptäcker felet, inom rimlig tid. Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Varor som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta. Om vi godkänner din reklamation kommer vi att skicka en retursedel till dig via e-post, som du ska använda när du skickar tillbaka det defekta plagget.

Garanti

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.
Vid ett reklamationsärende skall du kontakta oss via mail (info@kudd.se) eller telefon 010-10 10 355, så hjälper vi dig vidare. Du kommer att bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekta varan, där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.

Betalsätt

Betalningsmetoder

Vår samarbetspartner Billmate sköter alla våra betalningsalternativ för privatkunder.

Billmate är en enkel betallösning som gör det möjligt för dig att ta betalt eller handla online eller i butik. Med Billmate kan du betala med faktura, Swish eller kreditkort. Väljer du att betala med faktura har du möjlighet att dela upp din betalning på flera tillfällen. Med Billmate handlar du alltid tryggt och säkert. Dina uppgifter lämnas aldrig ut till tredje part och all hantering av känslig information sker i enlighet med rådande lagstiftning.

Våra kunder är alltid välkomna att kontakta Billmate på telefon 040-30 35 00 eller mail info@billmate.se

Betalning direkt i shoppen

När du köper något och vill betala direkt så kan du betala med kort, Swish eller bank. Detta betyder att du betalar vid beställningen av varor och får sedan varorna hemskickade betalda. Korttransaktionerna hostas hos partner som är PCI-DSS Level 1 certifierad. För din trygghet är alla transaktioner uppsatta med 3D-Secure, Verified by Visa och MasterCard Secure Code.

Betalning efter leverans av varor

Om du först vill se och testa dina varor innan betalning så kan du välja faktura. När du väljer att betala med faktura kan du välja mellan att betala allt på en gång eller att göra en delbetalning. Detta val gör du i webbutikens kassa. Vid delbetalning kan du välja att dela betalningen på flera tillfällen. Fakturan kommer till dig via e-post och du har 14 dagar på dig att betala. Vid val av betalningsalternativet faktura kan du känna dig trygg. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa, detta för att vi skall kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet. När du väljer detta alternativ behöver du inte lämna ut uppgifter om ditt kontokort. En annan fördel är att du inte behöver ha ditt kontokort eller din bankdosa tillgänglig när du skall slutföra köp Faktura.

Fakturainformation

Du kan gå direkt till vår samarbetspartner Billmates webbplats på www.billmate.se och få information om din faktura. Logga in med hjälp av ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta förfallodatumet 10 dagar framåt i tiden.

Kreditkontroll

Vid val av fakturabetalning ges genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera köpet omgående. I samband med detta kan Billmate komma att ta en kreditupplysning. Skulle ansökan inte bli beviljad är ni välkomna att välja ett alternativt betalningssätt eller kontakta Billmate på telefon 040-30 35 00 eller mail invoice@billmate.se

Dröjsmålsränta och påminnelseavgifter

Om betalning inte inkommer i tid skickar Billmate en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 50 kr, samt dröjsmålsränta om fn 25,50%. Denna påminnelse skickas ut till den adress som är angiven på beställningen. Betalning ska ske till det konto som anges på fakturan.

Kortbetalning

Som kund har du skyldighet att se till att det finns pengar på ditt konto tills vi dragit köpesumman. Om kontot inte har täckning eller om det av annan anledning inte går att dra pengarna har vi rätt att fakturera det aktuella beloppet.

Avbokning vid kortbetalning

Om du har betalat med kort och något i din order avbokas av dig eller oss släpps reservationen automatiskt och du har tillgång till beloppet inom en vecka.

Vanliga frågor

https://www.billmate.se/vanliga-fragor/

Leveranssätt & fraktkostnad

De varor som är tillgängliga för att lägga i kundkorgen är lagervaror för omgående leverans.  Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vi skickar alla våra försändelser med DHL.

Din beställning levereras av DHL till det utlämningsställe som ligger närmast dig. Paket som levereras till DHL Service Point aviseras med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar vårt lager.

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige när du handlar över 800 SEK.

Ej uthämtade paket

Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud, efter det går de i automatisk retur till oss. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad totalt 300 SEK. Pengarna dras från det inbetalda beloppet för ordern.

Kunduppgifter

Vi behöver dina person- och kontaktuppgifter för att kunna skicka sakerna till rätt person.

Varje gång du lägger en ny beställning hos oss skall du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Vi lagrar dina namn- och adressuppgifter och andra kontaktuppgifter i vårt kundregister. Dessutom behandlas uppgifter om dina inköp, sammanlagt belopp och antal produkter.

Uppgifterna används för betalning och leverans. Vi vidarebefordrar inte dina uppgifter till tredje part. Din e-mailadress används, då du har godkänt detta, till utskick av våra nyhetsbrev. Du kan när som helst avanmäla dig från dessa genom att kontakta oss på info@kudd.se.

Läs hela Integritetspolicyn här.

Cookies

En kaka (eller cookie) är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Kakor och liknande tekniker används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Det går ibland att använda informationen i kakan för att följa hur användare surfar. Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få tillgång till information om att webbplatsen innehåller kakor och ändamålet med användningen av kakor. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att kakor används.

På vår webbplats www.kudd.se använder vi cookies som antingen lagras i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (permanenta cookies). Permanenta cookies används enbart vid vissa tillfällen där vi valt att föra statistik på vissa produkter. Session cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din kundvagn när du surfar runt hos oss. De sistnämnda raderas ur minnet så fort du stänger din web-läsare.

Läs hela Integritetspolicyn här.