Hur det hela började.

Hur kom vi på idén till Kudd?

Idén till Kudd kom under en tid i våra liv då allt ställdes på sin spets. Karin drämde in i väggen med raketfart och för oss som familj ändrades förutsättningarna radikalt. Hur vill vi egentligen leva och hur gör vi? Svaret på den första frågan blev HÅLLBART och svaret på den andra att vi vill styra själva tillsammans.

 

Varför Kudd?

Peter återkommer ofta till sin tid på Domus i Åkersberga där han som 18-åring sålde sportprylar och känslan av glädje när kunden gick därifrån som nöjd kund, vilket han upplevde som något av det roligaste han har gjort. Efter många år inom webbbranschen och större konsultföretag, främst som digital strateg, rådgivare och användbarhetsexpert, ville Peter vända på kakan och använda sina kunskaper för egen del och få möjligheten att applicera den servicekänslan från Domus Åkersberga på webbkunderna. Peter är även flitigt anlitad av små- och medelstora företagare som vill ha rådgivning inom e-handels-, webb och varumärkesfrågor.

Karin har sedan barnsben en faiblesse för färg och form och får varje gång hon står med näsan över en låda med stuvbitar, frågan från sin make vad hon ska göra med allt. Så därför blev det ganska snart klart att det är hemtextilier som vi ska arbeta med.

 

Vår twist: hållbarhet

Eftersom vi också tror att vi behöver förändra våra sätt att konsumera kombinerar vi textilförsäljningen med en pedagogisk utmaning: att arbeta för en miljösmart konsumtion. Det känns viktigt för oss att göra något som kan göra skillnad.

För oss på Kudd betyder hållbarhet ansvar för oss själva och vår omgivning både idag och imorgon. Livet är fullt av val, överallt, och vi förväntas ta ansvarsfulla beslut i varje situation, stor som liten. Det kan kännas övermäktigt många gånger och för oss blir det därför viktigt att göra det vi kan för att göra det enklare att välja rätt för alla som vill inreda sina hem på ett schysst sätt och med gott samvete.

Våren 2018 blev vårt hållbarhetsprojekt äntligen verklighet. Vi kan nu vara med och arbeta för hållbar konsumtion och samtidigt få kombinera det med det som vi också brinner för – kommunikationen med dig som kund och för härliga textilprodukter.